L’Ajuntament expressa el seu suport a tots els processats pel Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona per la macrocausa contra l’independentisme i els fets de l’1 d’octubre

 

La Comissió de Presidència ha aprovat una Declaració Institucional, impulsada pel PDeCAT i que ha llegit el portaveu Jaume Ciurana, que denuncia també la vulneració dels drets civils dels 30 nous encausats i expressa la determinació a avançar en la consecució dels objectius polítics que defensem per les vies democràtica i pacífica

 

L’Ajuntament de Barcelona ha acordat avui expressar el seu suport a tots els processats pel Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona per la macrocausa contra l’independentisme i els fets de l’1 d’octubre. La Comissió de Presidència ha aprovat una Declaració Institucional, impulsada pel PDeCAT i que ha llegit el portaveu Jaume Ciurana que denuncia també la vulneració dels drets civils dels 30 nous encausats i expressa la determinació a avançar en la consecució dels objectius polítics que defensem per les vies democràtica i pacífica.

 

La Declaració, en el seu text expositiu, assenyala que:

 

El dia 9 d’abril vam conèixer la interlocutòria de processament dictada pel Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona per la macrocausa contra l’independentisme i els fets de l’1 d’octubre. Es confirma així la deriva autoritària, i l’absència d’independència judicial i la persecució política en un estat de la Unió Europea.

 

Si aquests dies s’ha posat de manifest de manera diàfana la parcialitat processal i la vulneració del dret de defensa en condicions de judici polític que es fa al Tribunal Suprem, la instrucció del Jutjat número 13 de Barcelona consolida l’estat d’excepció judicial a què es vol sotmetre una determinada ideologia i un projecte polític, democràtic i pacífic, com és la independència de Catalunya.

 

El processament de desenes de càrrecs de l’administració i de responsables d’organismes públics, però també de treballadors d’empreses privades, és una ofensiva més i una escalada en la persecució política contra un procés que va comptar sempre amb el mandat democràtic, a través de successives eleccions i programes electorals que mai van ser prohibits ni declarats il·legals. Processar responsables polítics per haver fet allò que havia estat compromès en les eleccions amb els ciutadans és una aberració democràtica i preocupant en l’Europa del segle XXI.

 

La Generalitat no ha estat perjudicada pressupostàriament ni de cap altra manera per l’organització del referèndum del primer d’octubre de 2017. Les acusacions que es fan en aquesta instrucció són el resultat de la construcció d’un relat motivat per objectius polítics. El relat inventat de la violència és el mateix fals relat de la malversació i de la resta de delictes que s’atribueixen als processats.

 

En la seva part dispositiva, la Declaració Institucional, acorda:

 

PRIMER.-  Manifestem el ple suport a tots els processats: Antoni Molons, Joaquim Nin, Jaume Clotet, Josep Ginesta, David Palanques, David Franco, Francesc Sutrias, Aleix Villatoro, Amadeu Altafaj, Albert Royo, Natàlia Garriga, Pablo Raventós, Rosa Maria Rodríguez, Francesc Fàbregas, Josué Sallent, Xavier Puig, Rosa Vidal, Meritxell Masó, Núria Llorach, Frederic Udina, Montserrat Vidal, Vicent Sanchís, Saül Gordillo, Martí Patxot, Mercedes Martínez, Joan Manel Gómez, Josep Masolivé, Josep Maria Gispert, Marta Garsaball i Daniel Gimeno.

 

SEGON.- Denunciem la vulneració dels drets civils dels encausats i expressem la determinació a avançar en la consecució dels objectius polítics que defensem per les vies democràtica i pacífica.

 

 

 

Barcelona, 15 d’abril de 2019

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: