La regidora Francina Vila, que ha defensat la proposició aprovada a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que ho reclama, demana lideratge al govern municipal per tal que Barcelona sigui pionera en aquest àmbit
El PDeCAT impulsa un nou pla energètic per potenciar de manera decidida la tecnologia basada en l’hidrogen. La regidora Francina Vila, que ha defensat la proposició aprovada a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat que ho reclama, demana lideratge al govern municipal per tal que Barcelona sigui pionera en aquest àmbit.
L’hidrogen és l’element químic més abundós del planeta i que existeix una tecnologia disponible per implantar-lo com a font d’energia específica pels vehicles de transport de tot tipus. La proposició que ha defensat la regidora Francina Vila, que s’ha aprovat amb els vots del PDeCAT, C’s, ERC, PSC i PP; l’abstenció de BComú i el vot en contra de la CUP, insta el Govern municipal a: “Liderar un nou pla energètic que tingui com a principal objectiu accelerar cap a l’era post-hidrocarburs, potenciant de manera decidida la tecnologia basada en l’hidrogen.
Instar la creació d’un Grup de treball, conformat pel Govern, inclosos els grups municipals, les altres Administracions competents i el sector privat, que tingui inicialment com a objectiu:
– Contactar productors d’ hidrogen i potencials distribuïdors per definir la xarxa inicial i explorar possibilitats de establir xarxa d’hidrogeneres.
– Contactar amb els fabricants de vehicles d’ hidrogen i explorar quines serien les condicions per la venda i distribució dels vehicles a Catalunya.
– Contactar constructors d’automòbils per veure possibilitats de producció i comercialització de vehicles d’ hidrogen”.
Francina Vila ha explicat que el seu grup ha presentat aquesta proposició per posar sobre taula l’aposta per utilitzar els avenços que ofereix la tecnologia per lluitar contra el canvi climàtic, per la mobilitat sostenible, per treballar per l’objectiu zero emissions; però també per l’afavoriment d’indústria tecnològica que produiria nou llocs de treballs d’alta qualificació i abaratiment del cost de l’energia, entre d’altres. Però també, ha afegit, perquè “trobem a faltar lideratge i impuls de polítiques municipal innovadores en àmbit vehicle. Hem de ser pioners i liderar un nou pla energètic que tingui com a principal objectiu accelerar cap a l’era post-hidrocarburs, potenciant de manera decidida la tecnologia basada en l’hidrogen”.
Vila ha exposat que “els vehicles privats no desapareixeran per art de màgia, com diu el govern”, i per això ha destacat la necessitat de començar a treballar en alternatives per tenir una millor qualitat de l’aire. La regidora ha destacat que a Barcelona i l’àrea metropolitana hi ha una potent indústria automoció, que desenvolupa una important tasca de recerca i I+D amb llocs de treball amb valor afegit. “Cal ser-ne conscient, hi ha grans empreses però també petites indústries de components al voltant de la gran empresa”, ha destacat Vila.
“L’hidrogen no ho resoldrà tot però està sobre la taula i com Ajuntament pioner i que vol ser referent no estaria de més tenir-ho en compte”, ha dit la regidora que ha finalitzat afegint que la iniciativa ha rebut un suport majoritari, “esperem que sigui realitat i podem sentir a parlar d’aquesta realitat”.
Barcelona, 18 d’abril de 2018