El Grup del PDeCAT impulsa que l’Ajuntament celebri un acte de reconeixement a la comunicat educativa per la seva implicació en l’1-O

La regidora Irma Rognoni, que ha defensat la proposició a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports, afirma que “aquest acte, en reconeixement al pacifisme de la ciutadania, és de justícia i ha de ser obert a tothom”

El Grup Municipal del PDeCAT ha aconseguit avui que l’Ajuntament hagi de celebrar un acte de reconeixement a la comunicat educativa per la seva implicació en l’1-O. La regidora Irma Rognoni, que ha defensat la proposició a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports d’aquest matí, ha afirmat que “aquest acte, en reconeixement al pacifisme de la ciutadania, és de justícia i ha de ser obert a tothom”.

El Grup Municipal Demòcrata a l’Ajuntament de Barcelona ha presentat a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports una proposició que acorda: “Realitzar un acte de reconeixement presidit per l’Alcaldessa de Barcelona en el Saló de Cent a les Associacions de pares i mares, alumnes, docents i veïns i veïnes, així com al Col·lectiu escoles obertes i d’altres col·lectius que van estar implicats en la realització d’activitats lúdiques en els centres educatius que van actuar com a col·legis electorals en el marc de la votació del Referèndum d’autodeterminació de Catalunya. Que en el termini màxim de 30 dies a comptar des de l’aprovació d’aquesta proposició, es realitzi un informe detallat dels danys materials i patrimonials causats com a resultat de l’actuació duta a terme per la Guàrdia Civil i Policia Nacional en els centres educatius de la nostra ciutat. Fer públic aquest informe i demanar la rescabalament dels danys a l’Estat Espanyol”.

El passat 1 d’octubre molts centres educatius van actuar com a col·legis electorals en el marc de la votació del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya. Durant el cap de setmana veïns, pares, estudiants, professos van organitzar nombroses activitats lúdiques a les escoles. El diumenge 1 d’octubre, un total de 28 centres educatius de la ciutat van ser objecte de destrosses per part de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

La regidora Irma Rognoni ha explicat que aquells fets tan greus “van suposar una vulneració dels drets civils i polítics. Tots hem vist les imatges, no ens poden deixar indiferents”. La regidora ha recordat tots i cadascun dels centres que van ser atacats, però ha destacat especialment l’Escola Ramon Llull, “una escola simbòlica, que diumenge 1 d’octubre va patir un atac de forma especialment dura”.

La regidora ha assenyalat que “és de justícia fer un acte de reconeixement a totes persones que, de forma pacífica, van defensar els centres educatius”. Rognoni ha afegit que aquest acte, que pot tenir diferents formes, ha de ser “obert a tothom i en reconeixement al pacifisme de la ciutadania”. La proposició s’ha aprovat amb els vots del PDeCAT i ERC; l’abstenció dels grups del govern, BComú i PSC; i els vots en contra de C’s i el PP.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s